tiistai 7. kesäkuuta 2016

Sienisankon toinen sato

Sienisankossa ei näkynyt ensimmäisen sadon jälkeen mitään elämää, luluunottamatta sisällä kasvavaa rihmastoa. Vein sankon alakertaan kellarin oven eteen, missä on pimeää ja viileää. Vähän olin kastelut sankkoa ennen sitä. Kävin äsken kellarissa ja huomasin, että kappas vain, taas on uusi sato kypysynyt! Ensimmäisestä sadosta on kulunut noin kaksi kuukautta ja kasvatuksen aloituksesta kolme kuukautta. Tänään herkutellaan taas sieni paistoksella!


Edellinen sienipostaus täällä

3 kommenttia:

  1. Perhana! Mulla on oma sienisankoni kanssa kellarin rapussa, viileässä ja pimeässä. Ollut nyt ainakin pari viikkoa. Ei näy mitään elämää. Siis sainhan mä siitä yhden sadon. Sienet tuli mun sangosta niistä kannen reijistä. Minä en kyllä kastellut sangon sisältöä, kun vein sen keltsuun. Taidanmpa lähteä heti kastelemaan sitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sullakin on sienisanko! Jee! Eilen tein sellasen kokellisen jutun, että otin vähän siitä sankosta rihmastoa ja vein ulos yhteen pehmeään koivinkantoon, johon on haravoitu sahanpurua päälle. Sinne hautasin rihmastomöykyn. Ei mitään hajua voiko siitä edes tulla mitään, mutta kokeillaan.

      Poista
  2. Kävin Helsienen sivuilla ja kyllä. Rihmastoa voi yrittää laittaa puutarhaan ja hyvällä onnella voi saada satoa!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...