tiistai 16. lokakuuta 2012

To do-haaste

Sain haasteen Sauvajyväseltä. Tässä pitäisi listata 8 ruokaan liittyvää asiaa, joita haluaisi tehdä. Näin ymmärsin ainakin. Jotenkin mulla nyt päässä ajatus jumittaa, mutta yritetään...


Haasteen ohjeet ovat mukavan simppelit:

1. Kiitä haasteen antajaa
2. Jaa haaste eteenpäin , vaikka 4:lle
3. Ilmoita näille haasteista
4. Kerro oma kahdeksan kohdan to do-listasi

1. Siis kiitokset Sauvajyvänen. Mukava, että ilmeisesti vierailet blogissani joskus. Minäkin käyn vesikielellä vastavierailuilla. Sauvajyväsen blogissa on ihan mahtavan herkullisia reseptejä oikeista ruoka-aineista!

2. Jaa haaste eteenpäin 4:lle. Hmm... tiedänköhän 4 ruokabloggaajaa joille voisin laittaa eteenpäin. Olen vähän ujo jakamaan tällaisia, vaikka varmasti kuka tahansa olisi otettu huomiosta. Minä itse ainakin olen. Mutta estyneisyyteni estää minua nyt. Heitän haasteen ilmaan. Ota koppi, jos kolahti. Anyone?

3. Meni jo.

4.

1. Minulla on valurautapata, joka on vanhempieni häälahja. Olen koko kesän aikonut rasvapolttaa ja kunnostaa sen, mutta en ole saanut aikaiseksi. Nyt kun laivinuuni alkaa lämmitä useammin, tulisi padalle tarvetta.

2. Minun pitäisi tehdä pikimmiten ruisleipää. Oikea, kotona leivottu, mutta kaupasta ostettu tulee hirveän kalliiksi tällä leivän kulutuksella.

3. Pitäisi tehdä kukkopaistia. Kukot ovat vielä hengissä.

4. Sama homma pässien kanssa.

5. Pitäisi tilata puolikas sika, että saisi oikean, hyvän makuisen kinkun suolaan. (Jos jostain löytäisikin...ensi keväänä aiomme ottaa kinkun kasvamaan. Oli virhe olla ottamatta tänä kesänä.)

6. Pitäisi tehdä omenahilloa.

7. Pitäsi säilöä kurpitsaa.

8. Pitäisi tehdä pihlajanmarja chutney:a, koska olen sitä varten pakastanut marjoja ja ostanut aprikooseja ja chilit ovat kypsyneet.

Voisin jatkaa listaa vielä vaikka kuinka pitkälle!

Pari pitkän tähtäimen haavetta vielä:

Haluaisin pari mehiläispesää ja opetella niiden hoitoa. Haluaisin opetella ravustamaan. Olen alkanut haaveilla parista vuohesta. Ja haluan hankkia hautomakoneen. Liittyväthän nämäkin ruokaan, eikö? Ja ovat periaatteessa ihan mahdollisia. Ainakin pitkällä aikavälillä. Ei kaikkea tarvitse tehdä ja hankkia heti huomenna tai edes vielä ensi vuonna.

3 kommenttia:

  1. Olipa hauska haaste! Hymyilytti kovasti noi sun kohdat 3. ja 4. Jotenkin niin kuulostaa tutulle...

    VastaaPoista
  2. Pysyypä ruoka tuoreena, kun pitää sen hengissä :D Mutta oikeesti niille kukoille pitäs tehä jotain kun ei ne enää kasva, ne vaan syö ja kuluttaa, mutteivät ole kovin tuottavia. Tosin tekeehän ne lannoitetta ens vuoden kasviksille... heh heh

    VastaaPoista
  3. Onpa sinulla mielenkiintoinen lista, todella kiva lukea näitä. Kukkopaisti kuulostaa hyvältä, samoin pässi :)

    Ja kyllähän minä täällä säännöllisesti vierailen, vaikken aina kommentoikaan.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...