tiistai 30. lokakuuta 2012

Villaiset housut ja slipoveri pienelle miehelle


Olen tosiaan nyt taas innostunut niskojeni kustannuksella neulomaan. Olen ihastunut Novitan Puro-lankaan. Olen miettinyt, että josko osaisin neuloa vaatteita. Olen aiemmin täällä kertonut, että neuleohjeet ovat minulle jotain käsittämätöntä koodikieltä, joka ei aukea. En ymmärrä, enkä osaa seurata, eikä kärsivällisyys riitä. Olen alkanut neuloa ihan vaan vapaalla kädellä. Katson vähän mallia jostain olemassaolevasta vaatteesta ja laskeskelen montako silmukkaa pitää luoda. Joskus onnistuu heti,  joskus kokeilemalla. (joskus tuskastun ja puran koko aloittamani työn...) Nämä n. 80cm kokoiset villahousut ja slipoveri onnistuivat mielestäni hyvin. Tuo lanka on hauskaa, kun lopputulosta ei voi ennalta tietää. Langan menekki molempiin oli noin kaksi kerää. Slipoveri on neulottu kokonaan pyöröpuikoilla yhdessä osassa (resorit toki erikseen hihansuihin ja kaulaan), housut kahdessa osassa ensin sukkapuikoilla ja lopuksi pitkillä puikoilla. Nyt vaan pitää miettiä kuka nämä saa...

Hmm. Mitähän seuraavaksi?

Tein tänään vähän säilykkeitä, jos jaksan ja muistan, huomenna kerron niistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...