torstai 10. tammikuuta 2013

Kattokruunu polkupyörän vanteesta



Ulkovarastossa on vuosia lojunut polkupyörän vanne. Taisi lojua jo muuttaessamme eli on jonkun entisen asukkaan perintöä. Olin jo aiemmin katsonut sitä sillä silmällä, että voisin tehdä siitä kattokruunun. Kävin ostamassa rautakaupasta ketjua, kirpparilta ennen joulua vanhan ajan kuusen kynttilän pidikkeitä ja fb:n osto-ja myyntisivulta löysin kynttilät. Kuusen kynttilöitä on vähän vaikea löytää kaupoista nykyään, tai sitten vain olin väärissä kaupoissa väärään aikaan etsimässä. Keskellä vannetta on vanhasta kynttilän jalasta irrotettu osa isompaa kruunukynttilää varten.
Miehen kommentti oli, että: "No onhan tuo. Otetaan pois, jos vieraita tulee."
Ja vanhin lapsista sanoi, että: "Wau! Hieno! Samanlainen kuin kirkossa!"

Kruunua ripustaessa huomasin, että meillähän on keittiön katossa jotain valkoisia maaliviivoja. Olisiko joku komero purettu aikoja sitten tuosta kohtaa. Olen varmaan joskus viivat huomannut, mutta silmä näköjään tottuu epäkohtiin. Vuosien jälkeen niitä ei edes näe. Pitäisi nyt muistaa hinkata jäljet hiekkapaperilla pois. Voi niska parkoja, tulee olemaan mukava työskentely asento.

2 kommenttia:

  1. Minä ainakin tykkään todella paljon! Voisin ottaa samanlaisen, mutta vähän pienemmän niin sopisi tähän matalaan majaan.

    VastaaPoista
  2. Minulla on sinulle haaste:

    http://tapahtuitarkoituksella.blogspot.fi/2013/01/haaste-3x11.html

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...