keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Akkaripäivä ja köyhän lehtikotelot


Keskiviikkoisin, jos pojat tulevat samaan aikaan kotiin, tulee useimmiten kiista. Ja aiheena on mikäs muu kuin Aku Ankka. Esikoinen osaa jo jonkin verran itse lukea, mutta keskimmäisellekin lehti on tärkeä. Hänkin "lukee sujuvasti" tarinoita ääneen. Lukee kuvista, mitä niissä tapahtuu. Jos itse luen lapsille ääneen luen mieluummin kirjoja. Jotenkin en tykkää lukea sarjiksia ääneen. Ennen vauvaa luin joka ilta pojille, mutta nyt harvemmin. Esikoiselle on luettu kaikkein eniten. Toinen ei ole ollut ihan niin innokas kuuntelija muutenkaan. Ehkä palaamme iltasatujuttuihin taas kun neiti vähän kasvaa. Äitini luki meillä aina satuja ja minusta se on hirmuisen tärkeää ja hieman huonoa omaatuntoa poden tämän hetkisestä lukemattomuudesta.

Meillä on käytössä tällaiset köyhänmiehenlehtikotelot. Muropaketit on leikatti vinottain koteloiksi ja ne on juuri sopivia akkareille. Ei välttämättä kauniita, mutta ihan asiaansa auttavia. Osa on päällystetty vanhoilla akkarijulisteilla. Eivät ole kovin kestäviä, mutta ne on helppo kierrättää tai polttaa ja aina saa uusia, jos vain syö muroja.

Ja kun nyt tässä mainostamaan rupesin, Mammukkakin sai tänään postia. Meidän perhe- lehti on suosikkini. Siinä on aina itseä kiinnostavia artikkeleita. Todella harvoin olen ollut pettynyt lehden sisältöön, jos ollenkaan. Tämän lehden lisäksi minulle tulee Kotipuutarha. Molemmat lehteni olen välillä lopettanut nuukuuksissani, mutta olen aina palannut tilaajaksi. Muita "naisten lehtiä" saan äidiltä, kirpparilta, kirjaston poistomyynnistä ja joskus lehtikeräyksestä. Olen kova selailemaan lehtiä. Minulla on kansio, johon olen säästänyt parhaimpia artikkeleja, mutta olen aika kranttu. Artikkelin pitää olla tosi erityinen, että leikkaan irti ja säästän. Ruokaohjeita tulee leikeltyä hövelimmin ja yksi laatikko niitä pullistelee. Tuossa Meidän perheessä on muuten ihan hyvä tarjous meneillään 5kk:n lehdet 19,90.

Pitäisi niistä tipuista postata... Katsotaan lopummalla viikkoa :)

4 kommenttia:

  1. Meille tulee kanssa tuo Meidän Perhe ja hurahdinpa tilaamaan myös Vauva-lehden.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle tuli Vauva silloin kun esikoinen oli pieni. Ihan hyvä lehti sekin :)

      Poista
  2. Kiitos tuosta lehtikotelovinkistä! Meille ei kyllä akkaria nyt tule, mutta vanhat lehdet on sellaisessa läjässä, että vaikeuttaa lukemista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppa hyvä vaan :) Noista saisi kyllä kivemman näköisiä, jos malttaisi askarrella vähän siistimmin. Olen vähän sinnepäin tyyppi :D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...