maanantai 10. maaliskuuta 2014

Mut on haastettu

Kolmas kerta toden sanoo. Vai sanooko en tiedä. Luulen, että vastaan tähän 11. kohdan haasteeseen nyt komatta kertaa, mutta minusta tämä on ihan mukavaa :) Kiitos kysymyksistä Harmaan torpan emäntä.

11. asiaa minusta:

Matkin harmaan torpan emäntää ja kerron faktoja eläimiin liittyen.

1. Minulla oli lapsena kissa nimeltä Vappu, joka teki ensimmäiset pennut sänkyyni minun nukkuessa.
2. Meillä oli lapsuuden kodissa yhtenä kesänä kesäpossut nimeltä Mortti ja Vertti. Ne erotti silmistä. Toisella oli ruskeat silmät ja toisella siniset.
3. Minulla oli lapsena oma lemmikki lammas Pilkku. Se eli vanhaksi, sai paljon karitsoita ja oli lauman johtaja. Se oli mustavalkoinen.
4. Minulla oli myös 4H-ketjulammas, mutta en kiintynyt siihen yhtä paljon kuin pilkkuun, joka oli superkesy.
5. Kesäisin oli minun tehtäväni hoitaa lampaille jauhot ja vedet. Tosin aamuruokinnan taisi hoitaa jompikumpi vanhempi. Mutta en minä välttämättä aamulla nukkunut. Ainakin mansikka-aikaan olin töissä naapurin mansikkatilalla. Aloitin kesätyöläisenä ollessani ala-asteella.
6. Pelkään käärmeitä. Sellaista alkukantaista fobiaa.
7. Pelkään myös ihan neuroottisesti loisia. Inhoan ajatusta, että minussa, lapsessani, lemmikissäni, ruuassani tai talossani asuisi jotain öttiäisiä. Tämäkin on melkolailla fobian tasolla.
8. Pelkään lehmiä ja hevosia. Ne vain ovat liian isoja.
9. En ole ollenkaan sinut koirien kanssa. Olen niille allerginen ja pelkään niitä. En ottaisi koiraa, en pidä niistä.
10. Mutta, jos ottaisin koiran, ottaisin suomen pystykorvan. Se on minusta oikea koira. Kaunis ja koiran näköinen ja oloinen.
11. Jossakin juuri nyt pörrää kärpänen ja minua häiritsee, etten näe sitä. Haluaisin lätkäistä sitä.

Ja nyt vastaan harmaan torpan emännän kysymyksiin:

1. Mitä haluaisit tehdä isona? Minusta tulee isona lähetysmummo. Ennen sitä toivoisin olevani jotain kasveihin liittyvää. Pojat ehdottivat, että alkaisin Hemuliksi, joka kerää kasveja on kasvitieteilijä.
2. Mikä on kaukaisin paikka jossa olet käynyt? Hyväntoivonniemi, Cape of Good Hope, Etelä-Afrikka.
3. Mikä on hyödyllisin taito, jonka osaat? Kuulostaa karulta, mutta luulisin, että teurastus.
4. Mikä on turhin taito, jonka osaat? Öööö, onpa vaikea kysymys... saan kielen rullalle.
5. Mikä on mieluisin tapasi viettää sunnuntaiaamua? Ehkä vähän haluaisin vastata, että istun kirkossa jumalanpalveluksessa. Mutta oikeasti istun pitkään kahvikupin ääressä ja luen jotain samalla kun lapset katsovat Pikku Kakkosta.
6. Mitä haluaisit saavuttaa viiden vuoden sisään? Minulla ei nyt oikein ole mitään suurempia tavoitteita. Haluaisin sen oikean maatilan, mutta pelkäänpä pahasti, että se on saavuttamaton unelma.
7. Mikä tekee sinut iloiseksi juuri nyt? Oli tosi kiva päivä tänään.
8. Kenen luo haluaisit mennä talkoilemaan? Kuka tarviis talkooapua? Ihan kenen luo vaan.
9. Ketä haluaisit kiittää tänään? Entisiä työkavereita, jotka kävivät kylässä. Oli mukavaa, että vielä muistavat minua.
10.Mikä on tärkein tavarasi? Tosi vaikea sanoa...
11.Hyötyliikunta vai kuntosali? Hyötyliikunta.

En nyt(kään) haasta ketään, kun en jaksa keksiä itse kysymyksiä....

1 kommentti:

  1. Olitpa nopea! Arvaa, mä sain tässä jokin aika sitten lintukirpun puremia, joten johtopäätökseni oli että mun kanoihin oli pesiintynyt kirppuja, (yök), mutta eilen sain kunnialla annettua kanoilleni viimeisimmätkin tehosterokotteet. (en olisi ennen uskonut uskaltavani piikittää edes kanojani :D )

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...