tiistai 14. huhtikuuta 2015

Keväinen kuvapläjäys


"Määki haluun kuvaan!"


"Mitä siinä tongitte?"


Taimitarha makkarin nurkassa. Ne ei oikeesti oo ihan noin surkeita kuin kuvassa näyttää. 


"Tänä keväänä minä en sitten haudo." Kuinkas sitten kävikään... 
Lapsen askartelussa yläpuolella lukee "Pyhä Henki Puolustajamme". Kyllä tuollaset orvot munaparat puolustusta tarvitsevatkin. Ja hätäpuhelin on ihan vieressä :D


Tällanen käytetty koppero ostettiin kaniperheelle. Viime kesänä jossain kuvastossa näin samanlaisen. Onneks en tilannut. Melkonen rimpula. Muuten malli on kiva. Pienehkö. En suosittele kanoille.


Lahossa pihapökkelössä on pohjantikka. Kovasti toivomme, että jää pesimään. On ihan keskeisillä paikoilla seurata tilannetta. On se nätti!

Että sellasta tiivistettynä tämä elo tällähetkellä.

5 kommenttia:

  1. Komeat on sun taimet! Mulla on vielä ihan pieniä.
    Ja toi, tikka! Wau! Toivottavasti jää pyöriin "hoodeille"!
    Onko sun hautomakone Covatutto 16? Mulla meinaan ihan saman näköinen, enkä ole saanut yhtään koneellista koskaan sillä onnistumaan. Alkavat kyllä alkiot kasvamaan, mutta jostain syystä eivät kehity loppuun. Tai eivät pääse kuorista ulos. Kaikkeni olen tehnyt, ohjeita kysellyt, tietoa lukenut, mutta ei. Kaverin vastaavalla, tuulettimella varustetulla, covatutto 24, olen saanut onnistumaan. Omassa lämpö heittelee niin kovasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen saanut ihan hyvin onnistumaan kananpoikia kahtena keväänä ja ankkoja viime vuonna. Lähestulkoon kaikki kehittymään lähtenee tiput ovat kuoriutunee. Mutta viiriäisten kanssa olen aina epäonnistunut vaikka monet vakuuttavat, että ne on helppoja haudottavia. Oiskohan se vika tässä koneessa niiden kanssa.

      Poista
    2. En tiedä niin! Olen yrittänyt viiriäisiä, ankkoja ja tietysti kanoja. Omien ja monien kavereideni kanojen munista. Lämmöt olen säätänyt niin, että olen pistänyt perunoita ensin ja kun lämmöt pysyneet rajoissa, munat kehiin. Ja sitten vielä säädellyt tarpeen mukaan. Ja kun ovat alkaneet kehittymään ja tuottamaan lisää lämpöä, olen haukkana tarkkaillut ja säädellyt taas, jos on alkanut kipuamaan liian korkealle.
      Minun koneen lämpö ainakin seilaa koko ajan muutamia asteita. Siis jäähtyy, kun lamppu sammuu ja kuumiaa kun se syttyy. Todella vaikea saada pysymään rajoissa.
      Olen myös vuorannut viltillä, ettei jäähtyisi niin kovin. Niin, ja sisällähän talossa, kone on ollut. Yläkerrassa, niin vedottomassa paikassa, kuin tälläisestä vanhasta röttelöstä löytyy!

      Poista
  2. Eii näitä elukka kuvia :) Onkos karitsat tyttöjä vai poikia?

    VastaaPoista
  3. Pässejähän ne. Ihan vähän ehkä toivoin äitilampaalle kaveria talveksi...

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...